måndag 10 januari 2011

Knakelibrak

Ja så lät det i morse, ett ljuvligt ljud av snö som föll ner från vårt tungt belastade altantak. Snön får gärna smälta lite till. Fast det är väl önskedrömmar, det är ju bara januari.

Igår hade vi besök av Alice i Lias (med föräldrar) samt några goda vänner. Och som ett brev på posten (ha ha) fick jag jättefina foto på våra andra barnbarn i min mailbox! Det är skönt med teknik, både bilar som kan transportera vänner till en och cyberspace som kan få fram information på annat sätt!

Jag önskar dig en härlig dag, ta vara på de små glädjeämnena och vägra se eller låta dig påverkas av det som tynger. Hur konstigt det än låter, har man ett val. När jag hamnar i "fel läge" dåligt humör, trött, orolig. Sätter jag mig en stund med Gud och Hans tankar får bära mig genom problemen.
Jer 29:11-13 Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. 12Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er. Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar