tisdag 22 februari 2011

Stora hästar och små flickor

Tänk hur en dag kan svänga från ljus till mörker och oro, till ljus o vila. Jag var så glad i går, jag och min fina goa dotter Anette pratade i telefon och vi kom in på en Gud som hör bön. Vi pratade om hur svåra saker kan hända och jag sa att det oftast är då som man mest upptäcker att Gud verkligen finns. Att min tro på Jesus bär.
Jag var så glad att vi fick prata lite djupare saker. Jag och Per ber varje dag för våra barn och barnbarn, om beskydd, att de ska gå bra för dem och att de ska möta honom som vi har mött. Nämligen Jesus.

På kvällen fick jag ett SMS från Anette, då hade mitt barnbarn Felicias häst skenat, snubblat och fallit, Felicia kastades av och kom under hästen. Skyddsvästen hade kompisen som stod bredvid på sig. Hjälmen sprack och Felicia, fick hjärnskakning, två brutna revben, och brott på käken, det blev ambulans till sjukhuset. Man blir så rädd när något sådant händer, men så bad jag och Per och sedan sms'ade jag och skrev på Facebook om vad som hade hänt och massor av människor engagerade sig i bön. Några bad direkt andra ringde kanal 10's förbönsprogram. Någon startade sin böneblogg osv.
Så tacksam jag är för alla vänner som verkligen bryr sig!
Och så tacksam jag är till Jesus för att han också hör och svarar på bön

2 kommentarer:

  1. så starkt, tack Ewa, men du får gjerna ringa in på kvelden till kanal10 Norge også, ska be for Felicia, ner jag ska ta bakom kameran:) blessings, man var så tårferdig:) kram till Felicia:)

    SvaraRadera
  2. är med er i bön kära syskon. Gud bär genom tåredalen oxå. Guds Välsignelse till er<3<3

    Kram TittiZ

    SvaraRadera