fredag 20 januari 2012

Herren mitt segerbanér

Jag har en lista på 17 namn på Gud som man kan läsa i bibeln. Var och ett av dem motsvarar hans karaktär. Det finns inget område i mitt liv där han inte har fullständig kontroll och seger. Det är verkligen helt fantastisk.
Ett av namnen är Jehova Nissi, det betyder Herren mitt segerbaner. När kungar, riddare, stridsmän stred förr i tiden. Hade de en flagga ett baner med namnet på. Då visste soldaterna och folket vilken ledare de tjänade.
Jag får ha Jesus, segerbaner, med mig, över mitt huvud där jag går fram. Det är inte bara en liten tygbit eller flagga. Det betyder att Kungars Kung och Herrars Herre alltid är med mig och håller sin hand över mig. Det är tryggt. Även när jag stöter på problem finns han där, oavsett vad jag känner.
Det bygger inte på känslor, det bygger på vetskap. 
Du kan också få ha det så. Bjud in honom i ditt liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar