tisdag 8 maj 2012

Märkligt hur man kan resonera..


I Sverige aborteras det lite drygt 37 000 barn varje år
I Sverige sänks ett tidigare milt våldtäktsstraff till fyra års fängelse för 7 våldtäkter på 5 olika kvinnor.
I Sverige kritiserar vi en kvinna som adopterat en liten flicka för att hon gav dottern ett kärleksfullt hem och hårförlängning.
En vän till mig skrev så här på sin blogg och det satte igång tankar hos mig.
Tänk vad olika vi värderar eller skulle jag skriva fokuserar. I sista fallet är dessutom olika sätt att fläta, löshår och peruker en del av kultur och vardag. Oavsett hur rik eller fattig man är så fixar man med håret för att de ska vara fint. Reser man i Afrika ser man ofta att någon sitter och flätar håret på någon vän.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du sattes igång :) That's what the blogging is all about!! Jag saknar dig finaste ewa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skanar dig med, men jag kommer till Skara på torsdag, ev på något av Page Junaeus möte också! kram kram

      Radera
    2. ååh!! Jag har inte full koll på mina torsdagsplaner än, men kan jag så ska jag komma hade jag tänkt! Jag hoppas hoppas att du kan komma på Paige oxå. Vill du inte köra hela vägen kan du alltid sova här med mig och fie och josefin och becca :)
      kram

      Radera