måndag 12 oktober 2009

Viktigt vs oviktigt



Vad är viktigt? Från torsdag till söndag har jag varit på en konferens i Norge i Kristiansand. Ja inte bara jag utan 2300 andra kvinnor. Vi hade minst en sak gemensam en längtasn att få lära känna Jesus lite mer och att få tillbe o lovjunga. Det var en enormt stark konferens där jag fick se människor bli helade, bla en ung kvinna som reste sig ur rullstolen och gick. Atmosfären under hela konferensen var full av Guds härlighet, det kändes att Gud var där. En av förkunnarna har gett sitt liv för de fattiga i Moçambique Hennes berättelser om hur Jesus är med är fantastiska. Bla så sker det mirakel varje gång de ber för döva. Detta ledde till att två professorer från Harvard reste ner dit för att dokumentera. De följde med ut till en by i bushen och där fanns 6 döva. De två professorerna gjorde tester och undersökte dem för att se att de verkligen var döva. Sedan fick teamet med Heidi Baker be för dem. Alla 6 blev helade och de två professorerna var så berörda att de låg med ansiktet i dammet och grät. Det kommer en bok om detta som Gud gör. Själv fick jag vara med och be för människor tillsammans med två hundra andra förebedjare. Jag är så tacksam för att jag fick förtroende att be för dessa människor, förtroende att lyssna på deras livsberättelser.

På flygplanet till Oslo samtalade jag med en ung norsk kvinna som berättade att hon mått dåligt i flera år men på lördagskvällen hade hon gått fram för förbön och en kvinna hade bett för henne i en och en halv timma. Hon hade tagit sig tid, lyssnat, kramat om, brutit dåliga saker, bett för helande, lyssnat igen.... tills denna kvinna blev hel och fri när Jesus mötte henne.

Vad är viktigt, jag kunde kanske kommit en vecka till Canarieöarna för de pengar som flyg boende mm kostade. Men jag skulle inte vilja byta bort dessa dagar mot något annat. Jag fick bokstavligt talat vara i tronrummet inför Gud och betjäna andra kvinnor i kärlek.
Det är viktigt....
Jag ber för dig med som läser detta.... vill du ha hjälp i förbön och berätta vad det gäller kan du maila mig. pastorewa@gmail.com

2 kommentarer:

  1. Hej mamsen love u du har en utmaning att hämta i min blogg

    puss och kram

    SvaraRadera
  2. jepp:) Ge mej en tips så jag kan berätta mer om jesus i min blogg?? du har gjort så fint

    Gillar krambilden:)

    SvaraRadera