måndag 29 mars 2010

Den stora skillnaden

"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det." källa: Samuel Baulder

Här ovan står dagens citat! I vår Disnyfierade tid har något blivit skevt. Titta bara på TV-programmet "Mannen som talar med hundar" Ceasar, får hjälpa hundar som människor behandlar som människor, därför mår hundarna dåligt. I Sverige finns det lagar för hur länge en hund eller katt får vara ensam hemma (Jo jag vill att djur ska ha det bra). Det finns däremot inga lagar om hur länge människor får sitta ensamma instängda i lägenheter utan möjlighet att komma ut på promenad.

Jag tänkte leka "Finn fem fel", eller, ja, i varjefall, ett fel!
Inte så litet heller. Vadå för fel undrar du kanske, här kommer det, håll i dig!!!!

Människan är inget djur! Hon är, just det, människa! Skapad att råda över djuren och växterna. Gör vi ett bra jobb, när det kan jag väl inte påstå. Men det är ändå vårt uppdrag.

Jag tror på en skapande Gud som skapade djuren i mängd och sedan människan unik, till sin avbild. För att Han vill ha en relation med oss. Som en förälder till sitt barn.
Så tror jag, en liten kommentar med anledning av dagens citat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar