söndag 24 oktober 2010

Träning vs värk vs regn.. ja ja jag är i varje fall frälst...

Det är söndag morgon och regnar ute så stavar o powerwalk finns inte i mitt vokabulär!
Däremot har jag världens schans att träna ZUMBA! Det är en form av dansträning, kul, men varför är det så svårt att komma igång? Helt plötsligt är det mycket mer kul att städa, sortera o packa... hmmm mystiskt!
Kanske beror det på för lite sömn, min axel (alltså den vänstra axeln) inte så stor ju men aj den bestämde sig för att börja värka och göra ont. Precis när jag somnat som skönast. Börjar med att jag blir väckt av en ringsignal på mobilen, antagligen någon som ringt fel. Sedan startade det. Har ni lyssnat på en gammal LP-skiva (ja de fanns på 1800 talet eller ja det känns i varjefall så) med Magnus och Brasse och sketchen "Vaktmästaren i magen"? Så fungera nog min kropp, alltså: Axeln mobiliserar allt den kan för att göra så ont som möjligt då vaknar ryggslutet till, nä nä axel på det här kalaset vill jag också vara med skicka hit lite partyvärk till mig med. Detta uppfattar då andra axeln som genast går i gång, och skenbenet är inte sen att hänga på. Vem kan sova då....
Idag ska jag till PK vi har församlingsmöte och cafekväll med gästtalare o sångare från Heby, då vill man inte vara trött o sliten!
Jag gör som vanligt jag ropar: Jeeeeeessssuuuusss nu måste du hjälpa mig kan inte ha det så här, hallå... hör du mig. Jag Ewa här i lilla Bålsta... jag är i desperat behov av dig och att du styrker och helar mig helst bums helst i går........ Tack tack tack nu väntar jag.......................väntar.........väntar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar