tisdag 17 maj 2011

Så enkelt att det blir svårt

vadå... jo tron på och relationen med Jesus.

Många tror att man måste vara på ett visst sätt eller att man måste ha råkat ut för vissa saker för att finna den kristna tron!
Andra tror att man måste vara duktig o snäll, färdig med problem i sitt liv. Några tror att man måste be på speciellt sätt med många krånglig ord för att Gud ska lyssna till bönen.
Ganska många tror att Gud är snäll därför behöver jag inte göra några ansträngningar för att lära känna honom. Vill han träffa mig får väl han ta kontakt, är han god är det taskigt om inte jag får komma till honom när jag dör. En del säger att det är en saga, fantasibilder av osäkra människor. En del tror att alla/allt är Jesus, oavsett vad man heter eller vad man är, gränsöverskridande (usch vad opersonligt)

Själv säger Jesus: Kom till mig alla ni som är trötta, sök mig och ni ska finna mig, jag är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Gud utan genom mig! Det är fullbordat, dvs det är klart, nu kan människorna få en hel relation med Gud igen. Men ni måste vilja, ni måste tro på mig, för jag
tvingar mig inte på någon...
Min vän allt är klart men du måste säga ja, först då blir det ditt också..
kram kram

1 kommentar:

  1. Det är verkligen helt fantastiskt!! Bara att säga JA! :)

    SvaraRadera