torsdag 16 juni 2011

Glass blev gåva till ICBI
















I lördags hände en kul sak! Jag o Per var i Ronneby för att predika för ICBI. När vi kom dit hade vi lite extra tid innan mötet så vi åkte för att köpa varsin glass.
Det enda stället vi hittade var ett café i Brunnsparken. Vi stegade in och frågade om det fanns någon glass, det fanns det, men bara sådan där dyr hemgjord i glasskålar. Vi bestämde att vi ville ha vars en kula med topping och jag började prata med killen bakom disken (han såg ut att vara indier eller pakistanier) om Jesus och Bibelinstitutet, det ledde vidare till tt berätta om resor jag fått göra ut i världen för Gud. Då frågade han om bara "kristna pengar" dög till hjälparbetet. Nej då svarade jag vi är tacksamma för allt vi kan samla in. Han gjorde mycket större glassar än vi beställt och så satte han fram dem på disken och sa: Dessa vill jag inte ha betalt för, jag vill att ni i stället skänker de pengar de skulle kosta till det arbete ni håller på med!
Gud är kul, pengarna för glassen la vi som gåva i insamlingen till ICBI på mötet vi höll i Ronneby PK. Det blev ett vittnesbörd om vad Gud gör, en välsignelse för mig och Per samt en välsignelse för ICBI

2 kommentarer:

  1. Anette Arvidsson.17 juni 2011 kl. 01:35

    Såg ut att vara varmt och gott därnere i Skåne!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt!! :) ag slet ut morsan ur kontoret igår och fick henne allt att äta glass oxå :)

    SvaraRadera