måndag 12 september 2011

En intensiv helg...

...har det varit, det började med konfahajk i Angerdshestra, fredag kväll till lördag. Ett härligt gäng konfirmander det ska bli kul att träffa dem framöver. Vi delar konfa med Allianskyrkan och vi är tre pastorer samt tre härlig hjälpledare som ska dela på ansvaret. På lördagskvällen var det ungdomsträff hemma hos mig o Per. Även det är ett härligt gäng med många sköna tankar. I söndags var det så dags för Gudstjänst och församlingsmöte på förmiddagen och sedan "på Helig mark" på kvällen. På helig mark är inriktat på lovsång dvs kärlekssånger och bönesånger till Gud och mycket bön för olika saker. Ex Bottnaryd, ungdomar, tragedin med Stefan Liv och de andra som dog i Ryssland. Våra nära o kära och vänner som behöver extra stöd i sjukdom och annat. Det var en go kväll vi hade tillsammans. Men nu känner jag mig trött, är ledig i dag och i kväll startar gympan igen för hösten!
Kram på er

1 kommentar:

  1. Eftersom du ger möjlighet för att ge kommentarer, kommer jag med en här. Hoppas det är okey.
    Jag har undrat och undrar varför så många troende mår dåligt och därmed inte har ork eller tid över för sina medmänniskor. Jag snuddar själv vid att svaret kan vara att man skapar inte personliga relationer med människor runt omkring sig, utan tror sig vara trygg i en kyrka med dess samlingar. Man ber och ber och nöjer sig med det istället för att praktiskt gå till den som har det svårt och ge ett handtag. Ett ordspråk lyder: "Hör upp med bönen och gör något." Jag har själv fått erfara detta. Den som utan knot ger ett handtag och ställer upp i svårigheter är mina icke troende vänner. Mina troende vänner har flera gånger vänt mig ryggen när det blivit lite obekvämt.
    Samtidigt är det just detta som Jesus säger: "att kärleken kommer att kallna hos de flesta"
    Jag tror att ditt och mitt uppdrag, som kristna, är att vara vakna inför detta och inte låta oss luras till en falsk trygghet i kyrkans lokaler.
    Gud välsigne dig!
    Carmen - med en personlig tro på Herren Jesus.

    SvaraRadera