torsdag 22 september 2011

Vill och inte vill

Ibland är det mycket, man skulle vilja dela upp saker som händer på lite större tidsperspektiv, men det ena verkar dra med sig det andra. 
Tänk om man bara kunde sticka iväg en stund från måsten och ska göra, fast vet inte hur, saker.

Jag har ett jobb som jag älskar och ibland hatar eller, ja , hatar är inte riktigt rätt ord men hittade ingen motsats till älskar. Många pastorer är trötta och går i väggen, konstigt det skulle vi inte behöva med tanke på vilken "chef" vi har. Men nu är det ju inte så enkelt att allt bara hänger på "chefen". Mitt i vardagen rör man sig i en andlig verklighet som inte alltid låter sig styras av det timliga. Ändå, säger jag som lärjungarna sa till Jesus: till vem skulle vi gå? Du är ju livets ljus!
Jag är glad att jag får jobba för min "chef". Men snälla ge mig lite space

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar