torsdag 27 oktober 2011

Snart november

Igår var det en riktigt ruskig grå regnig fuktig kall höstdag, en dag då man bara vill vara inomhus. Men jag trotsade regnet och cyklade och hälsade på en vän. Nu är det ju inte speciellt långt att cykla, någonstans, i Bottnaryd, det är inget stort samhälle, men jag hann bli ganska blöt och frusen. På kvällen var vi på vår gymnastik, typ Friskis o Svettis, jag kände inte för att gå iväg men efteråt var det ändå skönt. Kul med pulsklocka, jag brände 722 kalorier. Jag o Per har satsat på att komma igång och springa och det finns en app till iPhonen som heter "Get Running". Den är gjord så att man springer 3 ggr i veckan i 9 veckor för att träna sig att springa 5 km. Nu är vi på vecka 8 och springer lite mer än 4 km, känns bra att inte ha gett upp.


Vi är många som undrar vad som händer i vårt land och i vår värld. Det skakar över allt, jag är så glad att jag har min kristna tro. Det står i bibeln att det ska bli så här, men att vi inte behöver frukta. Det känns tryggt att veta, när omständigheterna säger tvärt emot.


Jag önskar dig en underbar dag. Själv ska jag jobba med predikan, ska predika för ICBI i Stockaryd Frikyrkoförsamling, och i Lammhult på söndag. I kväll ska jag o Per på en intressant konstresa med hans jobb, till Vandalorum i Värnamo. Vi har kört förbi skylten flera gånger och undrat vad det är, så det ska bli kul att besöka stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar