torsdag 10 november 2011

Allt kommer nära.. det blir inte bekvämt..

Ibland är det svårt att hålla saker ifrån sig. Det händer så mycket omkring oss varje dag och oftast går det att hålla distans och det ska man kunna göra. Men ibland blir det liksom bara för mycket, vänners sjukdom, vänners anhörigas död, vänners problem och kriser, ekokrisens som trumpetas ut varje dag. Oron för min egen vardag och familjs bekymmer.
Jag brukar ju säga att jag är glad att jag får ha en personlig kristen tro och det är jag verkligen. Men ibland fungerar det inte att liksom bara lämpa av saker vid korset, de tränger in och sätter sig som en klump i magen.

Jag har bett och ber ändå känns en oro... ibland skulle det vara skönt att bara sticka iväg och slippa tänka, men bara ibland, idag är en ibland dag.
Ändå har jag så mycket att tacka Gud för.... En härlig familj (både min o Pers) en underbar äkta man. En underbar församling, solen skiner jag är INTE ensam....
Är det detta som kallas mixed fealings?


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

1 kommentar:

  1. Jo du hittade ett perfekt namn på sådana här dagar... "iblanddagar"... klockrent. Jag tror att mixed feelings stämmer bra det också. *kram*

    SvaraRadera