måndag 14 november 2011

Väder

Jag är verkligen typiskt vanlig, alltså i mitt sätt att tänka i den Sverige kultur jag befinner mig i.
Jag inser att jag behöver uppdatera min blogg men vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det första som då kommer i min tanke, är vilket väder det är... har ni tänkt på att vi i högre utsträckning än engelsmännen (tror jag i varje fall) är snabba på att kommentar vädret.
Solen skiner, det är i varje fall inte så kallt, snön har inte kommit, vilken sommar vi hade, hösten har gått fort det har ju regnat en del osv.
Men det är faktiskt så att solen skiner, det är hyfsat varmt ute (är glad för det för då blir inte elräkningarna så höga ännu).

Sitter och tittar på ett äpple, min favorit äppelsort, ska snart sätta tänderna i det. Undrar om det smakar som jag hoppas. Förlåt va sa du? Vilken sort är det? Cox orange, de brukar vara lite lagom sötsurmumsiga.
Det doftar inte speciellt mycket, är kanske inte riktigt moget...
Ok nu tar jag en smakbit... nej det var inte så moget som jag skulle önska, men gott ändå...


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar