onsdag 30 november 2011

Lånartagen

Detta är andra inlägget som består av lånad text men jag behöver inte tvunget skriva själv om jag hittar något jag gärna vill dela med mig av, eller hur?
Jag läste det på Tommy Dahlmans blogg

Framgångens sju insikter...

F Fallenhet, Tänk stort. Uppträd stor. Var stor.

R Rakhet Säg sanningen första gången så behöver du inte komma ihåg vad du har sagt.

A Ambition Det handlar inte bara om att arbeta hårdare utan smartare.

M Mognad Framgång varar inte för alltid och misslyckande är inte dödligt. Låt det inte gå till huvudet på dig när du vinner och bryt inte ihop när du förlorar.

G Glöd Studerar vi framgångsrika människor märker vi att de inte låter besvikelser stoppa dem. När en dörr stängs upptäcker de en annan som är öppen.

Å Åtgärder Studerar vi framgångsrika människor märker vi att de inte låter besvikelser stoppa dem. När en dörr stängs upptäcker de en annan som är öppen.

N Nakenhet Medarbetare vill vara tillsammans med ledare som erkänner sin sårbarhet, frågar efter idéer och låter andra vara mittpunkten.

G Glöd Håll huvudet högt och se dig om efter nästa möjlighet. Drömmar håller oss uppe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar