tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag i dag, det har vi firat i Sverige sedan 1956. 
Man kan kanske tycka att det är ett jippo av affärsinnehavarna, för att vi ska köpa en massa saker. Eller kan man göra som jag som gillar att köpa presenter, vara glad att jag får en anledning att göra det.
Jag har fått fina presenter av Gud! En underbar man, underbar dotter, underbara bonusdöttrar. Ljuvliga barnbarn både egna och bonusbarnbarn. Ett jobb jag inte vill byta bort, goda vänner, tak över huvudet, mat på bordet. Listan kan göras lång, börjar man fundera på saker man är välsignad av, kan listan göras lång. Men har jag inga bekymmer då, jo då det har jag allt. Men jag blir gladare av att tänka på bra saker än av att tänka på dåliga saker. Då väljer jag att fokusera på det bra. För jag vill vara glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar