fredag 6 juli 2012

Kom och frihet. två bra ord..


Kom...
lägg din hand i min! En röst manar. Inte uppfordrande, nej den talar full av kärlek.
Kom, gå med mig. Ingen order utan en kallelse till gemenskap.
Tala, tala mina ord till kärlek. Rösten manar mig igen. Inte för att jag ska vara tyst,
nej för att hans ord ger liv till människor som behöver helande och läkedom.

Kom, le, skratta, dansa min vän! Han som manar är han som har livet i sin hand.
Hans marschorder leder till liv, glädje och frihet.
Vem är han? Jo Jesus.

Frihet...
att utvecklas, att inte sättas i en mall. Att få formas så att designen är liv.
Att som örnen få sväva på termikvindar som inte skapats av en fläkt som
går att stänga av.
Nej, att bäras av vinden från urtiden, vinden från Fadern.

Frihet att med mitt liv lova Herren som han har tänkt, inte som andra förväntar.
Frihet att älska och bli älskad av skapelsens Gud.
Frihet att ge kärlek till skapelsens barn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar