tisdag 17 juli 2012

Våga leva

Att leva är en risk man kan dö av det men om man inte lever är man ju redan död.
Jag vill vara nyfiken på livet och kunna hitta guldkorn i vardagen. En del påstår att det inte finns något bra men jag vägrar sälla mig till den skaran. 
Hörde ett citat i förrgår "En del påstår att allt hopp är ute, men om det är så, gå ut då". Igår lyssnade jag på sommarprataren "Petter Stordalen" och hans lifsfilosofi var verkligen den att "vara ute, där hoppet är". Hans pappa sa en gång till honom när han klagade på att de andra jordgubbsförsäljarna hade bättre jordgubbar. Fokusera på de jordgubbar du har de är de enda du kan sälja. Det ligger mycket i det, vi har ett val hur vi ska handskas med livet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=5127772
 Vi har ett val om vi ska låta svårigheterna vara det som dikterar tillvaron. Eller om vi ska göra det bästa av det mesta. Jag kan gräma mig över att jag inte sover så bra pg av smärta i mina axlar, eller så kan jag glädja mig över att jag faktiskt kan spela golf trots smärtan. Väljer jag det sista då blir natten uthärdlig och jag kan använda min vakna tid till att prata med Jesus i stället för att ligga och sura. Du har alltid ett val

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar