fredag 18 september 2009

Lyxhustru



"Mer arbete betyder större framsteg. Men framsteg betyder också mer arbete."
källa: Deng Xiaoping




Arbete, vågar man säga att man egentligen inte tycker om det ordet. Jag menar man kan ju tycka vad man vill om Anna Anka men jag skulle kunna tänka mig att vara lyxhustru. Gå upp på morgonen och äta en nyttig frukost som någon vänlig människa gjort i ordning, träna på egna gymmet (eller någon annans) med en personlig tränare som vet vad som är bäst för en. Simma en sväng i polen (man kan ha en inomhus, om i fall det är kallt ute. Fixa till håret och inte känna att man behöver avboka tiden hos frisören för att ett besök där kostar för mycket. Köpa färska räkor i stället för de där på burk som smakar kemikalier. Man måste få drömma också, skulle inte ha något emot att sätta en, Breitling Cockpit Lady på armen för att hålla koll på tiden.
Eller kunna köpa den hund vi så gärna vill ha (en storpudel som ska heta Lexus) men måste avstå från för att vi inte kan vara hemma och ta hand om den på dagarna.Boka in en helg på spa med jämna mellanrum så att någon duktig massör kan knåda musklerna som blir spända av stress. Eller sjunka ner i ett tångbad o varmt vatten mmmmm. va skönt. Då är det inga problem att serva maken och hemmet. (Det är ju inget problem nu heller för jag älskar honom av hela mitt hjärta.)



Nej då jag är inte lat, jag vill gärna göra saker, det är bara det där att alltid vara styrd av klocka och datum, almanacka, måsten och för mycket månad kvar i slutet av lönen. Jo då, jag är välsignad för jag har ett arbete jag älskar, jag vill vara pastor, jag tycker verkligen om att predika och att träffa människor be för dem som behöver förbön. Jag är inte lat, bara lite sugen på ....

2 kommentarer:

  1. Det låter mycket härligt allt det där! Lyxhustru för en dag eller en vecka skulle inte vara fel. :)

    SvaraRadera
  2. Måste erkänna att jag blir 'bjuden' på lite lyx nästa helg... ska på spa i Jönköping med några av 'tjejerna' i kyrkan. Vi blir sex stycken som ska unna oss själva en övernattning och behandlingar mm
    Det enda jag tänker på är 'hur' mannen som älskar mig så ska få ihop till detta... vi har ju inte 'råd' egentligen. :-/ Men, som han sa, jag ska iväg och jag behöver komma iväg.
    /Moyrah

    SvaraRadera