måndag 28 september 2009

Oj då

...vad tiden gick fort, från 20:e september till 28:e gick i ett nafs. undrar om jag har försökt göra som i citatet här: -"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt är att skjuta upp det." källa: Winston Churchill
Om inte annat så blir det ju svårt för en själv, för om man skjuter upp en sak gör man det ofta med fler och då har man en massa uppskjutna saker helt plötsligt. Saker man inte hinner göra för man har fått nya saker att göra. Kanske att smeknamnet "Nasa" vore något att fundera över.

Men jag vill inte ha en massa rymdskrot så det var inget bra namn. På tal om skrot så är det fasligt vad man samlar på sig saker. Loppis är ju populärt, samla ihop saker och med någon annans hjälp förflytta dem till ett nytt hem. Man måste bara vara försiktig så att man inte köper med sig någon bra att ha sak tillbaka. Hmm undrar just över var vår elvisp och mixerstav tog vägen i flytten, det var nerpackat i samma låda som äppeldelaren och tuppervare skålen. Jag har kvar en bananskivare men den passar inte till äpplen. Möjligtvis till en och annan gurka, i varje fall en som är EU standard. Tror jag..... det är lite krångligt med reglerna där. Är föresten alla sanna, jag menar ryktena om vad EU bestämmer. Någon som läst regelverket kan väl uppdatera mig.

Uppdatera eller neddatera, beror på vad det gäller, jag vill bli uppdaterad om det är trevliga saker, problem är bättre att neddatera. Kan man göra det, alltså neddatera? Vet inte jag kanske uppfann ett nytt ord. Måste man vara lärd eller bara insatt i vad som är flärd samt uthållig, för att uppfinna ett nytt ord. Det verkar som om nya ord kommer in i Akademiens ordlista efterhand som de använts ett tag. Då vet man till sist inte vad som är slang eller på riktigt. Fast vad avgör vad som är vad. Får nog skicka upp den tanken också i omloppsbana runt vår jord. Ännu ett Nasa ämne eller bara ett knasigt ämne.

Skjuta upp, det verkar som jag försökt skjuta upp avslutet på detta blogginlägg bara för att få det att verka svårt att skriva ett.. eller

En sak är i varje fall inte svår det är att be för dig, det tänker jag göra nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar