söndag 20 september 2009

Viktigt oviktigt


"Ofta har vi ingen tid för våra vänner, men all tid i världen för våra fiender."
källa: Leon Uris

Tid vi inte har - konstigt uttryck egentligen-, tid har vi väl allihop. I Tanzania är kl 10 ända tills hon är 11. Därför kan du komma till ett möte 10.59 och ändå vara i tid. Någon i samma land sa en gång: "Den vita mannen har många klockor men ingen tid, vi har all tid men ingen klocka", "Ni säger att tiden går, vi säger att den kommer". Ja, ja det finns olika sätt att se på tid och på vänskap. Vän skap, en flicka kan vara näpen och vän, är då vänskap lika med att tycka om vackra ting. Ja kanske, en god vän man älskar blir ju faktiskt vacker.oavsett hur den ser ut. Fiende FI ende slut på feministiskt initiativ FI-end...e? Jag är stolt över att vara kvinna. Vill inte bli man, genusforskning konstigt. Flickor är flickor o pojkar är pojkar, varför skapade Gud oss annars till det. Men Ewa... Jag VIIILLL laga bilen, men gör det då, jag känner en kille som är bra på gardinupphängningar. Men han är fortfarande man, klär sig inte i kjol under det arbetspasset. All tid i världen, eller all tid i Bålsta, är det någon skillnad på den tiden. Den borde väl vara exakt lika lång eller kan man lägga i hop all tid i världen och på så sätt få mer. Tror inte jag vill ha det gör en massa saker redan, blir ganska trött ibland faktiskt. Jag är ju en evighetsvarelse skapad av mästarens hand, planerad att leva i evighet och aldrig dö. (jodå kanske en gång men bara för att vakna upp igen. WOW vad spännande.. blir så nyfiken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar