måndag 5 april 2010

Annandag Påsk

Lite kul med ord, annandag, en annan dag än vad? Det rimmade ju... he he
En annan dag än i går, ja visst, men det är det ju alltid när det är måndag. Fast i dag är det söndag fast det är måndag, så sa man när jag var liten, söndag var lika med röd dag, alltså helgdag.

Per frågade mig i morse vad skillnaden är, på om det duggregnade eller inte regnade ett dugg. Att inte regna ett dugg betyder ju egentligen att det inte regnar alls, men då kom jag att tänka på att det också kan spöregna om det inte regnar ett dugg, det regnar ju inte ett, dugg, utan massor!

Språk är inte lätt, därför har jag letat låtar som kan beskriva påskens budskap. Jag vill så gärna att du ska förstå, att Jesus verkligen lever och att det inte är en saga, utan det viktigaste som finns att tro på honom. Var och en blir inte salig på sin egen tro. Jesus säger att han är enda vägen till Gud.

Vi är evighetsvarelser, skapade att leva ett evigt liv efter detta livet. Valet är vårt, för den delen av evigheten. Har du inte lyssnat och tittat på videoklippen, gör det gärna nu. Kan du inte engelska, skriv så ska jag hitta ett svenskt alternativ till dig!

Puss o kram på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar