onsdag 5 maj 2010

Naturligt övernaturligt...

...eller övernaturligt naturligt! Tänkte på mitt kristna liv och hur andra uppfattar det man skriver o talar om! För mig är det fullkomligt naturligt att leva med det övernaturliga som om det är naturligt.
Lät det krångligt, det är det inte. Men att vara kristen är inte bara att leva enligt någon filosofi!

Det är i högsta grad att leva med och möta Gud. I dag på bibelskolan, sjöng vi lovsång (dvs en form av kärlekssånger o kärleksförklaring till Jesus). En av eleverna spelade piano och vi andra sjöng och bad. Vi alla upplevde Gud så starkt och faktiskt rent fysiskt, det kändes som elektricitet i luften. Återigen, så naturligt och självklar för mig men det måste låta konstigt för den som inte upplevt det. Min storebror Mats, frågad mig på FB vad DHA betyder, jag skrev att jag fick hjälp av DHA. Alltså inte transportfirman DHL utan "kyrkiska" för Den Helige Ande! När jag förklarade tänkte jag på att många av våra kommentarer på FB måste verka konstiga för de som inte lever i en relation med Gud. Men återigen så naturligt o självklart för mig. Hur gör man, ska jag undvika att berätta, nej jag tror inte det, jag får lita på att Jesus gör som han gjorde för lärjungarna. Att han visar sig och förklarar för dem som inte mött honom så att det övernaturliga blir naturligt för dem också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar