lördag 9 januari 2010

Besök o shopping



Nu har vi skjutsat Karin o Stina, barnbarnet Alice o hunden Bobby till stationen efter några intensiva dagars besök. Trångt men härligt. Nästa träffa med barn o barnbarn blir med mina pluttisar i Ljungbyhed om två veckor. Ser fram emot det också.

Vi var på besök i Kistagallerian på mellandagsrea men det var ingen kul rea. Det kostade nästan lika mycket som till ordinarie pris. Kanske för att vi befinner oss nära huvudstaden. Jag är bortskämd med priserna i Skövde när vi bodde i Skara.
Fast vi har ju det vi behöver, tänker med tacksamhet på att man har tak över huvudet och en varm säng att sova i. Det är inte alla som har det, inte ens i Sverige.
Är också så glad att jag får ha en tro på Jesus och veta att han är med oss vad som än händer. Så tacksam att jag kan säga till människor som mailar sina problem eller ringer att jag o Per ska be. Så tacksam när människor skriver tillbaks och berättar att sjukdomar gått bort eller andra problem löst sig. Tack vare att vi har en Gud som hör oss. Längtar efter att fler människor ska upptäcka att det inte är någon filosofi eller tom religion utan verkligen en relation med en uppstånden levande Jesus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar