onsdag 13 januari 2010

Tro och tvivel


"Tvivlet är vishetens början."
källa: René Descartes


Tvivel är inte, att inte tro, för om man inte tror då har man inget att tvivla på. Tvivel är att våga fråga och växa, att få en möjlighet att ompröva och pröva. Tvivlar jag någon gång, ja jag både tvivlar ibland och förtvivlar. Gud är så stor att det är svårt att förstå, men då känner jag i hjärtat att han som jag inte ser helt o fullt känner varje cell o tanke i mitt innersta. Den vissheten ger trygg vila, då försvinner tvivel. Slutar jag tro, nej aldrig....

Ex. jag slutar inte tro att Per finns för att han är på jobb eller i ett annat rum. På liknande sätt slutar jag inte tro på Jesus för att jag inte kan se eller känna honom alltid.

Våga vara ärlig och äkta det är bästa plattformen för tillväxt....... genomskinlighet är bara farlig om man vill dölja något

1 kommentar:

  1. Wieh om 5 dagar e ni här längtar ihjäl mig juh
    jag har en liten fråga till dig :-)
    vill du gästblogga på min blogg :-P hade varit superkul om du velat göra det
    puss puss love u mamsen min....

    SvaraRadera