fredag 29 januari 2010

Spännande

Ordet dvs Bibeln är levande o spännande. På bibelskolan där jag undervisar pratade vi om olika saker i Gamla Testamentet. Allt från dinosuarier o kromagnummänniskor till uppenbarelsebokens änglar och livets träd. Är du inte insatt i bibeln låter detta kanske som rena grekiskan (det är det också, i varje fall är delar av bibeln skriven på grekiska).
Det som är spännande är att man kan sitta o prata och vända o vrida på ordet. En del andra religioners böcker får inte diskuteras, men bibeln tål att samtalas om.

Den Helige Ande är med i samtalet och andra upptäcker saker jag själv inte tänkt på och tvärt om.

Att bibeln är inspirerad av Gud märks för man kan aldrig säga: "Den läste jag en gång den var bra nu läser jag något annat". Den blir man aldrig färdig med, det finns alltid nya saker att upptäcka. Ex har min man läst ordspråksboken sedan augusti (det finns 31 kapitel så det finns ett för varje dag). Varje dag har han blivit uppmuntrad av nya saker han läst.

Pröva ska du få se, börja med Johannesevangeliet det handlar om Jesu kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar