onsdag 30 juni 2010

Att välsigna är välsignat

Idag reste jag buss till Enköping, till tandläkaren. Skulle dra ut tänder en tand hon skulle sparat var slarvigt lagad av någon tidigare tandläkare, en rotfyllning där fyllningen missat roten och gått in i käkbenet i stället. Hur glad bli man att höra sådant. Slarvig tandläkare, men tackar Gud att jag fått en jättebra tandläkare nu.
Men det var en annan sak jag skulle berätta, två icke svenska killar skulle åka med bussen men saknade tillräckligt med pengar. Jag tittade på dem när de stod utanför bussen och de fick ihop till en biljett till den ene och den andre saknade 20 kr. Det kändes så skönt att resa sig upp och gå fram och betala deras biljett så att de kom med. Ibland tjatar man om att man vill bli välsignad själv men jag blev så glad över att få göra detta för dem. Så lite men ändå något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar