tisdag 15 juni 2010

Lätta ord

Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan korta, lätta ord, som: 'Vad sägs om lite lunch?'.
Källa: Nalle Puh


Blev bjuden på lunch av en vän idag, vad skönt det är att sitta ner och prata och umgås, äta ska man ju göra ändå eller hur.

I morgon kommer en gammal vän, Irene, från tiden då jag pluggade på bibelskolan i Bromma. Ja hon pluggade inte på Brommaskolan utan jobbade som sjuksköterska men bodde på samma studentboende i Åkeshov som jag. Hon bor i Bro nu, men kommer hit till mig på frukost. Ska bli kul att träffas och prata gamla minnen och nya händelser.
Frukost är ett mysigt sätt att umgås, och det ska man ju också äta. Fast inte så där jätte tidigt utan kl 9.00.

Jag har inte skrivit på ett tag, att jag ska be för dig... tänkte se om du la märke till det och saknade det....
Nu ska jag be för dig.... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar