fredag 18 juni 2010

Städa

Ska strax upp till PK o städa... hur kul är det, men min vän man kan inte bara göra det som är kul!
Jag tänker så här att jag göra det som en gåva till Gud. Då blir det roligare!

Hoppas bara det inte sitter några spindlar framme sedan natten. Spindeln är nattjagande den springer o hoppar fatt sina byten, men den ska ha gömt sig någonstans på morgonen. Fast det händer ibland att de liksom fastnat i ljuset och blir kvar, eller sitter fast i hon på diskbänken. En gång dök en upp på väggen bakom mig när vi satt och bad. Vi har många av sorten Svensk Husspindel och de är otäckt stora och äckliga. Behöver bli fri från min rädsla för spindlar, den är ju inte logisk. Nu när jag googlade för att hitta en bild att illustrera med så tyckte jag att det var hemskt redan innan jag fick fram någon bild.
Jag kan garantera att det inte är min hand som är på bilden. Men det är en bra bild för att visa
hur stora de är.
När jag bodde hemma hade jag mitt rum i källaren där brukade de också dyka upp

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Städa städa varje fredag oså varje jul, det tycker jag är kul! /Pippi Långstrump

    SvaraRadera
  2. Ska kanske testa att sätta skurborstar på fötterna som de gjorde

    ;o)

    SvaraRadera