tisdag 9 november 2010

SJ eller inte SJ det är frågan

för en tid sedan var jag osäker på om jag skulle köra bil eller boka en tågbiljett för en resa till Köping i dag. Jag skulle träffa två goda vänner och pastorskollegor där. Jag gillar att köra bil så valet mellan tåg eller bil var inte helt lätt. Men jag fick ingen frid i magen över bilkörning så jag bokade tågbiljetter!

Med tanke på hur vädret blev i dag är jag glad att jag gjorde det, tror att man mycket oftare skulle lyssna till den där (magkänslan) tror Gud bla talar där he he...

Nu är jag hemma igen och har haft en välsignad dag i Köping. Verkar som om det är mycket spännande på gång där..

En annan sak är att jag bett om är att slippa köra 4.5 timmar ggr 2, för en tandläkarkonsultation som tar 20 min, den 17 dec. Först sa de att det inte gick jag var tvungen att vänta till 17 dec. Nu ringde de i dag och sa att jag kunde komma innan vi flyttar ner till Bottnaryd! Yes...tack Jesus för ett stort bönesvar.

Min vän sköt om dig... jag ber för dig

1 kommentar:

  1. Skönt att veta att Gud har allt under kontroll, väder, SJ, tandläkartider, flytt och allt annat. Dig verkar han bry sig extra mycket om.... ;)
    Har Gud favoriter?
    Sköt om dig du också....jag ber för dig!

    Anita

    SvaraRadera