lördag 1 augusti 2009

Instruktionsbok

"När inget annat hjälper, läs instruktionsboken"
källa: Canns axiom


Tänk vad svårt det kan vara att läsa instruktionsboken Ja givetvis inte för alla, min man brukar ladda ner dem innan han köper någon grej för att få veta mesta möjliga om grejen. Jag beundrar honom jag kör oftast try and error. Vilket brukar sluta i ett desperat rop på Per. "HUR SKA JAG GÖRA DET FUNGERAR INTE!!!" varpå han lugnt säger men det står ju i boken, ja men om jag hade velat söka i boken hade jag väl inte frågar dig... eller hur. Undra om någon känner igen sig ;)


Den bästa instruktionsboken jag har är bibeln, tyvärr kör jag ofta try and error i mitt kristna liv. Det går ju oftast bra därför att vi har den Helige Ande till hjälp, men många gånger borde jag sökt svaren där först. Det hade besparat mig diverse svårigheter



Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar