lördag 29 augusti 2009

Tur att Jesus är på riktigt



Jag fick ett telefonsamtal i fredags med en förfrågan, om jag kunde tänka mig att vikariera på en bibelskola i Jakobsberg i Aspnäskyrkan. Det är verkligen att utmaning för jag ska undervisa 5 lektioner om dagen i 3 dagar. Nu har jag gjort vad jag kan i att fundera ut undervisning, resten får jag lägga i Jesus händer. Han har ju lovat att inte överge eller lämna oss.

Det var ju inte speciellt mycket tid att förbereda sig för det ska vara redan på måndag, tisdag och torsdag. Jag tror verkligen att Gud har ett finger med i spelet för jag har bett att få lite extra jobb och det är den veckan jag inte jobbar i kyrkan i Bålsta.

För några år sedan var jag i Etiopien i Addis Abbeba, min gode vän Helen Sjöberg och undervisade i tre veckor. Då fick jag verkligen uppleva att jag fick övernaturlig hjälp att kunna undervisa lägre tid. .

Vi är också glada att vi kan be för Pers dotter som ska ha en bebis snart. Hon har fått havandeskapsförgiftning, då är det också tryggt att be Jesus ta hand om henne och bebisen, samt att läkarna ska vara välsignade att göra sitt bästa.

Än en gång säger jag TUR ATT JESUS är PÅ RIKTIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar