onsdag 26 augusti 2009

Ta det kallt när hvudet är hett


"Framtiden oroar oss, det förflutna håller oss fast. Därför går vi miste om nutiden."källa: Gustave Flaubert

Det är lätt att inte oroa sig när man inte har något att oroa sig för. Det är svårare när saker inte är i balans. Just nu övar jag mig i att inte oroa mig, men det känns mest som de första stapplande stegen inför ett maratonlopp. Pulsen är alldeles för hög för någon bekväm tillvaro.

I söndags startade vi "Möten på finska" en alldeles ny satsning, det kom ca 40 besökare och sedan på kvällen på cafémötet var vi 25. Det är så skönt att se att vi rör oss framåt. Henry som predikade på finska mötet myntade ett uttryck jag inte hört innan. Att vara en "Gungstolskristen" dvs. det är en viss rörelse men man kommer inte ur fläcken. Jag vill inte vara en sådan även om jag måste erkänna att det ibland tyvärr är så.

Mina vänner, vad ligger framför er? Be Jesus ta hand om det så kommer han att hjälpa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar