torsdag 13 augusti 2009

Rädd eller trygg



En stormig sommarnatt med åska stoppade mamman om sin son och släckte ljuset.Den lille pojken sa med skälvande röst: Mamma stannar du här hos mig i natt? Mamman log och kramade honom ömt men sa sedan: Det kan jag inte älskling, jag måste sova hos pappa. Just när hon skulle lämna rummet hörde hon pojkens skälvande röst igen: Vilken fegis...


*****************


Kanske är det så att du som jag ibland blir rädd, ibland en ologisk fruktan, t ex är jag rädd för spindlar som ju faktiskt inte kan skada mig. Men samtidigt har jag rest i länder där jag skulle kunna bli dödad, då är jag inte rädd. Ibland kan man vara trygg o lugn i vardagen men så händer saker som liksom rycker bort mattan under ens fötter och allt man håller fast vid vänds på ända.

Någon gång kan man bli lite fundersam över hur det står till med tankeverksamheten, är det stress eller? Häromdagen skulle jag öppna dörren till lägenheten, tar fram bilnyckeln trycker på knappen som ska öppna dörren men inget händer. Funderar snabbt på om det är fel på batteriet och ler sedan generat och hoppas på att ingen sett min fadäs, ytterdörren öppnas inte med bilnyckeln. En annan gång skulle jag kasta papper i återvinningen, öppnar bakluckan på bilen, tar ut papperskassen kastar skräpet stänger bakluckan hoppar in i baksätet och sätter mig och undrar vart ratten tagit vägen. (Berätta inte detta för någon är du snäll!!!)

Kram kram, är du rädd kan du alltid viska namnet Jesus, han finns alltid där....


1 kommentar:

  1. Haha det låter nästan som om du e min mamma haha nu vet jag varjag har fått min tankspriddhet från som i dag då min kollega lite fint frågar var vi brukar ha kaffet och smöret hemma jag svarar att ja där alla har det men hrm sa hon jag e inte säker på att alla förvarar kaffetermosen i kylen och smöret i skafferiet men jaja sa hon bara....

    puss och kram löv u mamsen min

    SvaraRadera