fredag 21 augusti 2009

Vänner



"Har du vänner, betrakta dig då som rik."
källa: Menandros

Rik eller fattig, jag är inte rik, fast det är jag väl ändå för min himmelska pappa äger allt Guld och silver, han t o m går på gator av guld. Just nu skulle han behöva sopa gatorna över vårt hem och församling känns det som. Fast nu var det ju vänner jag skulle tala om eller hur?
I April gick jag med i Facebook och nu har jag över trehundra vänner där, det är spännande för det är verkligen så att jag känner de flesta, en del mer andra mindre. På tal om vänner så är det märkligt att en del vänner har man inte träffat på många år, men när man pratar med varandra så är det som om man aldrig varit från varandra. Andra vänner var man jätte tight med, men när man träffas är man som främlingar, man har liksom inget att dela längre.

Det kan vara svårt att hålla kontakt tycker jag, det är så mycket ljud och information i vardagen att när man kommer hem vill man bara stänga av, fast man egentligen ju ändå tänker på vänner och nära o kära men det blir inte av att man ringer eller hälsar på. Det är ingen bra utveckling, måste försöka ändra på det. Det är ju en prioriteringsfråga eller hur?
Kram, kram endera dan ringer jag…. Kanske…om

1 kommentar: