tisdag 14 april 2009

Efter Påsk


Efter Påsk
Nu är det vanlig vecka efter påsk, eller hur är det egentligen? Efter påsk har det ju varit sedan första påsken. Jesus lever ju han går inte genom Getsemane ångest, eller korsets plågor, smärtan över att bli hånad och övergiven. Han gjorde det en gång för alla. Men det är bra att vi påminns om det pris han fick betala för att vi skulle bli fria från våra synder o fel o misstag. När jag sitter här och funderar över det så är det ofattbart men samtidigt blir jag så glad över att få tro på Jesus.
Det är skönt att veta att han är här hos mig, en del vet ju att jag har jätte ont i axeln och Per samt många andra ber att jag ska bli av med smärtan. Men det är ändå förunderligt att efter ännu en natt med smärta vakna och ha lika ont men känna att Jesus är här hos mig att han bryr sig om mig och hjälper mig ta mig genom smärtan (undertiden jag väntar på att han ska rör vid axeln så att jag blir bra). En annan bra sak är att man kan be för andra som behöver hjälp eller uppmuntran på olika sätt och då vet jag att Jesus hör min bön och på olika sätt hjälper dem jag ber för.

I helgen gjorde jag en ny bekantskap, en familj som kom på besök på vår Gudstjänst. Just då lärde vi inte känna varandra så mycket det blir ju så när man predikar mm. Men jag fick ett mail efter Gudstjänsten som gjorde mig glad. Jag fick tips om en lovsångare som jag Just nu lyssnar på. Det var för mig en ny bekantskap. Ni hitttar henne på You Tube om ni vill lyssna. http://www.youtube.com/watch?v=w1IESZdDwkM&feature=PlayList&p=157164DA116EE8C9&index=18

Nej nu ska jag fortsätta med att städa kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar