onsdag 8 april 2009

Regn

Just nu smattrar regnet på fönsterrutan, jag vill ju inte ha regn, fast det låter ganska mysig mot fönsterglaset och jag behöver inte gå ut och bli blöt.
Påskdagarna ligger framför, i morgon är det Getsemanestund i Björksäterkyrkan, det är skönt att vi kan jobba tillsammans de olika kyrkorna jag ska predika där i morgon. Lite skrämmande för det enda ordet jag har än så länge är Getsemane. Men det brukar lösa sig, det är skönt att ha en bra "chef". Någon skrev, My boss is a Jewish carpenter, det är jul lite sant men ändå inte. Jesus är och var inte vem som helst, han är Kungars Kung och Herrars Herre. Ola Salo sa på TV i går att det inte är viktigt vem man tror Jesus är, att bibeln säger att han är Guds enfödde son är inte viktigt. Så tråkig och felaktig inställning, då skulle man ju lika gärna kunna tro på grannens katt. Som tur är har Ola fel. Jag är glad att jag är kristen inte bara för att det är en religion utan för att det handlar om att ha och få en relation med Gud det känns tryggt.

Nej nu ska jag sluta sitta här och fundera, jag ska titta på sjukhuset, eller kanske på Simsons, ett gott skratt förlänger munnen. Fast jag vill dela med mig av en söt bild, Per fotade en söt hund Lund (det rimmade ju) , kolla in vilket mysigt skägg han har.
Sköt om er mina vänner o stor kram.

1 kommentar:

  1. Från Skåne & Charisma önskar vi en Glad Påsk!

    SvaraRadera