fredag 10 april 2009

Kväll

Nu är det kväll, har tittat på en bra DVD, Damernas Detektivbyrå. Vi är sugna på att resa till Afrika, nu har jag varit i Etiopien och Tanzania, det är snart dags att hälsa på våra vänner i Sydafrika samt att passa på att ta en liten tur till Botswana också.
Långfredag, det har varit skönt att få ha en lång fredag. Vi har vilat och sovit ut, vi har ätit lunch utomhus i solen vid Lasse Åberg museet samt gått en liten runda i bostadsområde där. Det verka jätte fint vi hoppas att vi snart får en lägenhet där. Vi har fått erbjudande som nr 2 men inte fått besked hur det gått efter det. Vi har bokat oss på två lägenheter till så vi hoppas att det inte dröjer för länge innan vi kan flytta in till Bålsta. På söndag välkomnar församlingen i Skara sin nya pastor, jag är så glad att det löst sig, och jag är övertygad om att Ola med familj kommer att passa som handen i handsken. Jag saknar mina vänner och församlingen i Skara men livet förändras och nu har vi en utmaning här i Bålsta. Det finns många goa folka här också och det är spännande att se vad Gud vill göra hos oss.
Älskade vänner, var rädda om er och Guds välsignelse, Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar