fredag 3 april 2009

Vishet

"Visdomen är ödmjuk över att den inte vet mer."källa: William Cooper
Log lite när jag läste citatet på min dotter Anettes blogg. Lät nästan som ett förök att mörka att man inte är vis. Jag är vis jag men jag är så ödmjuk att jag inte visar det för någon.

Hörde en av dessa låtar som spelas ofta på radion, "Kärleken är starkare än Jesus" Hur dum textrad som helst, Jesus ÄR kärleken, inte speciellt vist alltså. Jag gillar att läsa bibeln man får så många bra tips där, ett är att man faktiskt kan be Gud om vishet. Så här står det "Om någon av er brister i visdom skall han be till Gud, som ger åt alla villigt och utan förebråelser, och han skall få den. " (Jakobsbrevet 1:5)

Såg ett härligt foto i förrgår, fast det var suddigt och svårtolkat till att börja med gjorde det mig så glad. Ett nytt litet liv, ett ultraljudsfoto av Karins (ett av mina två bonusbarn) bebis hon har i magen. Spännande. Tänk vad jag är välsignad min dotter har fyra barn alltså har jag fyra barnbarn och snart kommer ett femte. Jag önskar bara att jag bodde närmare de små liven i Skåne. Men de är snart stora nog att komma och hälsa på själva Sessan skulle kunna åka buss hit.

Är det vist att flytta land och rike runt och inte kunna ha kontakt med när och kära? Det är en konstig värld vi lever i där relationen och vänskapsband ständigt förändras.

Kram på er

1 kommentar:

  1. hrm viss det hade hon gillat men du glömmer inte hennes hönsmamma va hahaha
    kram miss u love u

    SvaraRadera