måndag 27 april 2009

USA frukost


I lördags käkade vi USA-frukost i kyrkan och pratade om boken "Kärlekens 5 språk". Tur man inte äter det varje morgon. Frukosten bestod av American pancaces, maple sirup dvs lönnsirap, peanutbutter, hallon-marmelad, fruktcoctail, jellybeans, bacon, scrambled eggs and toast och ordet suger high fick en påtaglig innebörd. Fast vi tog en joggingrunda efter men vet inte om det räckte med att bränna 369 kcal varav 45 % fett :) (Det är bra med Polar träningsklocka då vet man vad man gör och har gjort. Jag gillar också deras system med belöning, har man uppnått veckans mål som klockan bestämt åt mig får man en pokal. Jag tycker det är så tråkigt att inte få den, så den funktionen sporrar mig att motionera även om jag någon gång inte är sugen på det.)
OK väl åter till USA frukost, vi hade hjälp av (eller vi hjälpte dem.. ja...ja) George o Kittie våra två underbara vänner från USA som numer bor i Bålsta. De stod hemma och stekte bacon o svenska pannkakor hemma i flera timmar och som sedan fortsatte i kyrkan med att steka amerikanska panncace's och scrambled eggs. Det är härligt med människor som levt ett långt liv med Jesus. De har så många härliga saker att berätta om hur Jesus hjälpt dem i olika situationer när de bett. Då längtar man efter att själv få uppleva ännu mer.

I går försökte jag sitta utanför och sola lite men myrorna (stora hästmyror) ville prompt dela min stol. När inte jag ville som de så bet de mig. Skulle va skönt att kunna förklara för dem var gränsen gick dvs. vid mina stolsben. Sedan hade vi en mysig cafékväll i PK med mycket musik och jag predikade om Jesus, han som har makt att förlåta synd och upprätta förhållandet mellan oss och Gud. Vill du lyssna på predikan kommer den att finnas på vår hemsida. http://www.balstapingstkyrka.se/predikningar.htm
Ser fram emot nästa vecka då vi ska på konferens med Bill Johnsson från Bethelchurch i Readding California, spännande möten tror vi.
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar