måndag 6 april 2009

Tår under annans tår

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du
inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.


Ibland känns det som om något trillat ner på en eller som om man trillat på någon. Hur man än vänder sig har man, bulen, bak. Jag o älskling var på läger fredag till söndag men ett gäng härliga vänner. Solen sken och en del kläder gnistrande som ädelstenar i solen. Det var så vackert jag förstå inte hur någon kan störa sig på hur någon annan väljer sina kläder. Jag njuter när jag ser mångfalden.
Vi delade på undervisningen Per och jag, jag talade om att få Jesus sinne Per talade om den viktigaste resan vi ska göra, en del tidigt andra sent men ingen kommer från den. Han berättade också om vad Bibeln säger om hur det ska se ut. Det var jättespännande. Tänk at biljetten redan är betald för alla. Vi behöver bara lösa ut den, dvs. säga till Jesus att vi vill tro på honom. Dä är det klart. Så enkelt och ändå så svårt för många. Men glädjande nog var det människor där som tog emot Jesus och bestämde sig för att tro på honom. Det är det roligaste som finns när man får leda någon annan till en tro på Jesus.

Nu ska jag stänga ner datorn det känns som om ögonen, huvudet och kroppen rör sig i olika banor är yr och har kräkts några gånger, hoppas det går över tills i morgon. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar