fredag 17 april 2009

Glad hund


Hej, här är en bild på Gutta, Pers hund som bor hos Eva i Ulricehamn, visst ser det ut som om han skrattar.
Barnbarn är för goa, min dotter sa att hon kände sig gammal, då sa näst yngsta sonen men mamma jag tycker inte du är gammal, tycker du inte sa Nettan, jo men man kan ju låtsas.

Det är så skönt att våren är på g. även om det kanske kommer ett tillfälligt bakslag, det skulle komma lite kalluft från norr några dagar. Men det får inte slå ner modet. Vet du, det kan vara samma sak när man vandrar med Jesus, plötsligt kommer det moln och det blir kallt, det betyder inte att man han stuckit sin väg. Han är där fortfarande, det betyder bara att man fäst fokus på de tillfälliga molnen i stället för på det, ”for everlasting truth” att Jesus alltid har full kontroll. Det känns skönt att veta. Jag skrev veta, för mina känslor bedrar mig ibland och dem kan jag inte rätta mig efter. Ibland får man bara bestämma sig för att tro på det som är sant i stället för det man tycker sig se. Men hur gör man då kanske du tänker. Det fantastiska är att man kan be Den Helige Ande om hjälp att ha tro för något man har svårt att ha tro för. Då får man tro på övernaturlig väg. Ganska fiffigt va?
Kram på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar