söndag 14 juni 2009

Dop, sång o musik










Idag var jag o Per på dop i Uppsala, en härlig Gudstjänst och sonen till en god vän hade bestämt sig för att döpa sig, det är alltid lika härligt. Det står ju i Bibeln att vi ska tro på Jesus och sedan döpa oss. En del kallar det dopet vi (och andra kyrkor med oss) har, för vuxendop. Men det är inte riktigt rätt man behöver inte vara vuxen, bara tillräckligt gammal för att veta att man tror på Jesus därför är troendedop ett bättre ord.

Efter det var vi på Krägga Herrgård där hade Carola en Camp för artister och blivande (en del stod på scen för första gången) artister. Jätte kul att se dem, de var 64 st som sjöng och dansade. Campen gick ut på att människor skulle få lära sig lite av varje som man behöver för att vara artist. Jag blev tillfrågad om jag ville predika på lördagen och på avslutningskonserten men sen blev det en ändring i programmet. Men i stället blev jag o Per inbjudna till avslutningskonserten det var verkligen jätte kul o trevlig att se alla modiga människor sjunga dansa o spela.

Nu är det kväll och om det inte slutar regna snart får vi skaffa båt i stället för bil.

Kram på er, jag ber för er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar