onsdag 17 juni 2009

Skratta åt eller med


Dagens citat Man kan vanligen bedöma en människa efter vad hon skrattar åt."
källa: Wilson Mizner

Jag brukar säga att jag inte skrattar åt någon när de klantar sig utan med dem. Det är jätte skillnad. Fast ibland blir man lite rädd över vad som finns på insidan, ex när någon sparkar sin tå i en stol… AJ AJ AJ man vet hur ont det gör ändå kan man inte låta bli att skratta eller är det just därför man skrattar, man vet hur ont det gör och känner med personen?

Jag tillhör den ironiska generationen, 60-talisterna. Jag älskar ironisk humor. Monty Python The holy Graale, say no more. Japanska tv shower får mig bara att sitta i soffan och lida med deltagarna, medan andra skrattar så de gråter.
Barns förklaringar av vuxensaker älskar jag… vill tänka med hjärtat som de gör. Sessan mitt äldsta barnbarn nu 10 år då var hon nog 6 år ville inte gå på kyrkans Barntimmar. Hon frågade sin mamma. Tror du Jesus märker om jag inte är där. – Ja, han vet alltid vad du gör, han bryr sig om dig, svarade mamman. Varpå Sessan tittade på henne och sa: - Men mamma, du kan väl säga åt honom att jag är lite vårttrött…

Se you guys, ber för er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar