torsdag 18 juni 2009

Lamininer




Detta är helt underbart tycker jag. Jag är kristen och tror på Jesus som ni vet. Detta tyckte jag var fantastiskt när jag fick höra det. Det finns ett ämne ett protein i kroppen som heter Laminin det är klister och byggmaterial ungefär som stålkonstruktionen som håller ihop ett hus. Utan det skulle inte huset hålla ihop. Så hår står det i Levande Bibel (det är en bibel på modern svenska). Jesus är den synliga bilden av den osynliga Guden och han fanns till innan Gud hade skapat någonting.
Ja, Kristus är i själva verket skaparen. Han har skapat allt i himlen och på jorden, både det vi kan se och det vi inte kan se, andevärldens kungar och riken, härskare och ledare. Allt sk
apades av Kristus för att tjäna honom.
Han fanns till före allt annat, och det är hans makt som håller ihop allting.
Han är huvudet för den kropp som består av hans folk, det vill säga församlingen. Kristus är den förste som har uppstått från döden, och därför är han den främste i allt.
Gud ville nämligen att allt som finns i honom själv också skulle finnas hos Sonen.
Det var genom hans död som Gud gjorde det möjligt för allt skapat, i himlen och på jorden, att komma till honom, och genom blodet på korset slöt Gud fred med alla människor.
Kolosserbrevet 1:9-12
Visst är det spännande att ”klistret” som håller ihop vår kropp, proteinet som får våra celler att göra det de ska är format som ett kors.

Så här beskrivs Laminin medicinskt
Kroppens organ består av celler som är omgivna av en extracellulär matrix. Denna matrix håller samman cellerna och ger vävnaden stadga. Den är uppbyggd av proteiner som bildar nätverk och proteinerna kan påverka såväl cellers tillväxt och metabolism som vävandens fysikaliska egenskaper. Många celler, däribland muskel- och epitelceller, fäster sig på en form av extracellulär matris som kallas basalmembran. En stor del av basalmembranerna utgörs av Lamininer

Bless you o kram, jag ber för er

1 kommentar:

  1. Mamsen kommer ett mail ang min blogg idag vill inte ta det på bloggen det e så fruktansvärt vidrigt så jag skriver inte ut det där för jag vill inte hänga ut ngn
    puss och kram

    SvaraRadera