torsdag 11 juni 2009

Glad?


"Försök att göra någon glad varje dag, om det så bara är dig själv."källa: Okänd

Blev glad i början av veckan för jag fick en fråga om jag ville tala på midnattsgudstjänst på Carola Camp som är nu i helgen, Men sen blev jag lite ledsen för de ändrade i programmet. Men sen blev jag glad för vi blev inbjudna till avslutningskonserten på Carola Camp på Söndag.
Först blev jag glad för vi skulle på dop på söndag, en av våra vänners son ska döpa sig. Sedan blev jag ledsen för jag trodde att vi inte skulle kunna åka dit. Sedan blev jag glad för tiderna kolliderade inte.
Som ni kanske märker så är jag en bergodalbane människa. Är så otroligt påverkad av mina känslor. Men har valt att se det som en gåva, för jag känner massor, skulle inte vilja vara liknöjd eller ljummen.
Nu ska jag fortsätta packa, inte kul men jag har bestämt mig för att vara glad när jag gör det (jag är ju glad att vi ska flytta till vår nya lägenhet). Gläd er alltid i Herren står det i bibeln. Jag är glad för att vi bara fick betala 860:- för två nätter på vandrarhem i Skärgården, nu ska jag äntligen få se Saltkråkan (är det någon som är 100 år som jag och kommer ihåg det TV-programmet). Sen var jag hos tandläkaren och de kan kanske inte fixa min tand utan måste operera rötterna och skära av dem en bit för de är krokiga. Då blev jag inte glad. Som ni ser upp och ner igen.
Men jag är glad att mina barnbarn har skolavslutning i morgon. Bobby, Stinas hund mår bra efter op. Karin o Cais bebis som blir en h*n eller en h*n mår bra i magen!
WOW Jag slutade uppåt i varje fall.
Jag är glad att jag kan be för dig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar