måndag 22 juni 2009

Skönt att man kan be


Domarboken 6:23
23 Men Herren sade till honom: ”Frid vare med dig! Frukta inte, du skall inte dö.”

Min man Per blev akut sjuk i på söndagsmorgonen så vi fick åkta till Akuten. Han är 50, en ålder då många tyvärr tvingas möta sjukvården. Vi lever i ett samhälle med ett tryck på oss som inte är människovänligt. När jag kom hem från Akuten kl 8 på morgonen efter att ha lämna kvar Per var jag ledsen och orolig så jag bad. Då kom jag att tänka på alla vänner i registret i min mobil så jag sms’ade några och bad dem be för Per tills det blir bättre. Jag tror på en Gud som hör bön och som svarar på bön. Jag blev så tacksam över att jag o Per har mött Jesus och att vi kan be och jag tänkte på alla som inte har någon mer än sin mäskliga förmåga att vända sig till när svåra saker händer. I bibeln fanns versen ovan och jag tror det är en hälsning från Jesus. Den tröstade mig mycket

Stor kram, jag ber för er

1 kommentar: