lördag 13 juni 2009

Imse vimse spindel


Denna fanns på min FB i dag, våra vänner Jörgen och Atsuko som är missionärer där hade fotat den. Just nu är den ca 6 cm men blir 10-15 cm som vuxen, de bygger inte nät utan jagar, favoritfödan är kackelackor. Jag bestämde mig genast för att inte bli missionär i Japan! Finns nog något annat trevligare land
Konstigt att man kan reagera så starkt på en insekt, ´vi har ju inga som är farliga för oss här, även o det ibland dyker upp Svarta änkan, o Luffarspindel så är de ju inte så vanliga. I förrgår när jag o Per var ute o gick så såg vi en vargspindel. Den hade full koll på mig och vände sig blixtsnabbt efterhand som jag rörde på mig, när jag kom närma reste den sig på bakbenen med frambenen i vädret. Den var räddare än vad jag var.
I Kyrkan är inte kul där bor en massa, Svensk husspindel, ni vet de där stora man kan se i badkar o källare. Ja, ja du vän av ordning som inte är spindelrädd. Jag vet att det är bra med spindlar och att husen är friska om de bor där. Men de kan bo där jag inte kan se dem. Nog om dessa insekter, nu ska jag fixa lite middag tillsammans med Per, mannen i mitt liv.
Kram, kram jag ber för dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar