lördag 16 maj 2009

Alltid där

Jag närmar mig Dig
med försiktiga ord och kärleksfull omsorg.
Dina ögon säger mig att Du vill dölja
Dina sorger, Din rädsla och sårbarhet
så jag inte skall försvinna.
Du tror att Du skrämmer mig,
att jag inte vill vara kvar ifall Du avslöjar och
visar det som smärtar dig.
Du kanske låtsas att ingenting har hänt,
att Du vill vara som många andra.
Trygg, stark och fri från tunga bördor.

Jag överger Dig inte.
Jag stannar kvar och lyssnar.

Försök sedan lämna alla svåra, smärtsamma
minnen från det förgångna.
Ingenting av det förflutna behöver upplevs mer.

Se det ljusa omkring Dig.
Tag emot den hand som vill stödja Dig
när rädslan vill fånga Dig i sitt grepp.
Lyssna till alla visdomsfulla ord
och den ömma omsorg som finns
i Dina medmänniskor.

Det kanske känns svårt
att lita till människorna omkring Dig.
Men våga tro på att allt går att förändra
med hjälp av Din kraftfulla vilja
och andras kärlek.

Våga tro på att Du också en dag
skall sitta mitt emot någon
som vill känna
Din styrka, Din trygghet,
och Ditt kärleksfulla ljus.


Min dotter Anette hade hittat dessa ord på någon blogg.
De var så bra att jag vill ge fler chansen att läsa dem
Kram på dig

2 kommentarer:

  1. Hej! Har precis fattat att jag kan läsa kommentarer och såg att du skrivit en del. Så om du undrar varför jag inte svarat så har jag helt enkelt inte sett dem =)Ska bli bättre! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Alicia Pettersson5 augusti 2009 kl. 03:36

    Hej Ewa. Satt här o läste på din blogg, kände mig innan ikväll övervakad o stark rädsla. Bad o sedan läste ja här detta fick mig att lysa upp känna mer lugn o styrka. :) o jätte kul o läsa att axeln e opererad o att Per e på bättrings vägar. Välsigne er. Kramar Alicia

    SvaraRadera