söndag 17 maj 2009

Jehova Jirhe



Var och predikade i Enköping i kväll. Det är verkligen spännande att gå med Gud. Jag hade planerat en predikan om Abraham och när han skulle offra Isak. Men redan på vägen dit i bilen pratade Gud och sa att jag skulle berätta att han är Jehova Jirhe, dvs. Gud förser. Fick tala om detta och uppmuntra människor som på olika sätt var och kände sig trötta o slitna. Jag talade också om Abraham men på ett annat sätt än jag planerat. Om du behöver vila, kraft, visioner förnyat mod då kan du be till Honom som vill hjälpa dig. Vi har bett jätte mycket för min axel, den har inte blivit bra men jag har verkligen känt hur jag fått kraft att klara jobb mm fast jag sover jätte dåligt pg av värken. För mig är det också att stort bevis på att Gud finns. Normalt skulle jag ha brutit ihop i ett hörn av rummet, om det bara berodde på mig själv.

Nu till något helt annat, det är föl tider (och kalvis tider) Det är ju bara helt underbart att se de små liven. Såg minst 8 föl i går och idag såg jag 3 kalvar o 4 föl när jag körde till Enköping. Såg också en norsk flagga. Hurra alla norrmän, det är ju er nationaldag i dag! Hurra, Hurra, Hurra!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar